zaterdag 6 januari 2018

Beste wensen!

Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik hoop dat jullie genoten hebben van de feestdagen, ik in elk geval wel. We hadden een gezellige en gemoedelijke kerst. Oudjaarsnacht was ik aan het werk, het was druk , maar geen grote, nare incidenten gelukkig.
Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen, en ik voel het aan mijn water: dit wordt het jaar van de affo's!

De achtste omslagdoek van Wendy alweer en deze is voor mijzelf. Ik had ruim voldoende garen, maar te weinig voor twee, en omdat ik een grote meid ben, maakte ik deze lekker groot:




Ik heb nu 2750 vingerhoedjes aan elkaar, nog 250 (oftewel 5 rijen) te gaan en dan is de top klaar. Moest er wel 200 bijtekenen, maar vooruit, het is niet anders. Ik hoop deze eind jan klaar te hebben.


De winding ways zijn over de helft, 40 blokken met lichte tussenkleuren zijn klaar, nu nog 40 met blauwe tussenkleuren, waarvan ik nu circa 1/4 af heb. Ook deze top wil ik deze maand graag afmaken.


En dan een nieuwe uitdaging: de cal van Lucy van Attic 24. Ik ben een enorme fan van haar, ik vind haar kleurkeuze echt geweldig. Zal het tempo niet helemaal bij kunnen houden, maar iets later klaar is ook geen ramp.

En tot slot, na het beeindigen van de rood/witte ananas was dit de enigste quilt die nog op de quiltstoel lag. Ooit een paar steekjes aan gequilt, maar nooit afgemaakt. Zou leuk zijn al deze met de pasen kon hangen. Denk wel dat ik de vorige keer gemaakte quiltsteekjes eruit haal, m'n hand van quilten is toch wel erg veranderd.


Jongelui, ik ga douchen en werken. Deze week 5 dagen aan de bak (een or dag op woensdag, gevolgd door een nacht dus dan gaat het hard). Maar tussendoor altijd tijd voor steekjes! Fijne week en een vliegende start van het nieuwe jaar.

3 opmerkingen:

  1. Je stelt jezelf grote doelen! Succes daarmee! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Marjan, je hebt goed de vaart er in!
    Succes met je affo's en je werk!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe leuk is dit alles. Prachtige creaties en super voor je gestelde doelen!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen