zaterdag 9 december 2017

Kamer longarm quiltmachine proof

Hoe is het ondertussen hier in het hoge noorden. Na onze vakantie is mijn kamer compleet op z'n kop gezet. Alle kasten leeg getrokken. 2 tassen met wolrestanten naar een vriendin, een doos met boeken naar de kringloop. En 2 rieten manden en 3 boxen met wol naar zolder. Een doos met oude verslagen ed bij het oud papier. Alles werd bekeken en opnieuw gerangschikt en gesorteerd. Het heeft een maand geduurd, maar ik ben nu klaar. De boekenkast werd opgeschoven en nu moet er nog 1 kast naar boven, het wachten is op een paar sterke armen  (met kerst).  Ben geschrokken van de hoeveelheid voorraad en het aantal projecten waar aan wordt gewerkt.



Dus werden er goede voornemens gemaakt. Niets nieuws beginnen, eerst afmaken, vooral niks nieuws kopen ook! Eerst voorraden opmaken. Mmmmm, zal mij benieuwen, ik ken mezelf en het vlees is zwak. Maar…..ondertussen Wendy's heerlijke omslagdoek nummer 6 af: weer een voorraadje oude wol weggewerkt.
En…alsof ik het aanvoelde komen werd ik ineens gebeld over de longarmquiltmachine. Ik kreeg het aanbod deze, tweedehands dus, te kopen, de handi quilten avante met de prosticher, dit een computer waarmee je de mooiste quiltpatronen kunt maken. Oei, een bak vol met geld, maar na enig nadenken en overleggen thuis (nog nooit zo iets duurs gekocht) toch gedaan! Ik hou het even vaag, want ik heb met de verkoopster niet besproken in hoeverre ik hierover kan communiceren. Ik ben in elk geval heel erg blij!
Nu nog wachten tot hij komt, maar eerst moet haar nieuwe machine komen,,,,,,misschien nog deze maand??
Als ik al mijn projecten tel en alles af maak heb ik wel zo'n 20 tops liggen, dus vond ik het wel een verantwoorde aankoop.
Mar eerst straks oefenen en kilometers maken……..

Zo tussendoor had ik ineens de geest en begon te tekenen en te knippen voor mijn volgende onderweg werkje.
Ik meende de vingerhoed top bijna af te hebben. Ondertussen blijk ik fout te hebben geteld: ik moet nog 500 hoedjes.
Maar goed, deze bak met lapjes wacht geduldig tot het zover is. Het worden klosjes, in rood en blauw.



Dat was het voor deze week, heb nu 5 nachten, dinsdag op mijn vrije dag ook naar de zaak voor een vergadering en dan drie late diensten en een vrij weekend waarin we met vrienden op pad gaan. geen heerlijke naaidagen in het vooruitzicht, maar…..met af e toe een uurtje kom je er ook.
Natuurlijk is mijn huis al helemaal kerstproof en geniet ik er elke dag van! Die heerlijke combi van rood/groen/creme, die sfeervolle lichtjes: ik hou ervan! En natuurlijk hebben mijn 2 kerstborduurtjes een pronkplaatsje gekregen.
Dames, geniet van je naasten en je hobby en tot later!

3 opmerkingen:

  1. Prachtige omslagdoek en wat een leuke aankoop, een longarm-machine. Ik zou er niet mee overweg kunnen, wens je veel succes ermee.
    Fijn weekend en succes met alles afmaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie omslag doek.
    Heel benieuwd naar de nieuwe machine.
    Wat een uitdaging
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    หนังเกาหลี

    BeantwoordenVerwijderen